July 2, 2022

10 совети како да работите попаметно, а не понапорно

Можете да работите попаметно ако знаете како да управувате со вашата енергија.

Без разлика дали во работата или животот, повеќето од нас се трудат да постигнат повеќе за помалку време. Зарем не би било убаво за неколку часа да го направите она што порано ви одземаше половина ден? Со концентрирање и минимизирање на одвлекувањата, можете.

Ајде да погледнеме десет ефективни совети кои ќе ви помогнат да работите попаметно, а не понапорно.

Делегирајте повеќе
Совладувањето на уметноста на делегирање е суштинска вештина. Но, ако сте контролер, перфекционист или микроменаџер, може да биде тешко. Клучот е да разберете дека способноста за делегирање ќе ве направи попродуктивни. Една студија дури покажа дека извршните директори кои делегираат доживуваат пониски нивоа на замор од одлучување, помалку случаи на исцрпеност и генерираат 33% повеќе приходи од оние со ниски вештини за делегирање.

Фокусирајте се на задачи со поголема важност
Сигурно имате долга листа на задачи. Наместо да се обидувате да постигнете сè, фокусирајте се на задачите што ќе имаат најголемо долгорочно влијание. Работете попаметно со тоа што ќе се концентрирате на работите кои се најважни за вашата работа и успехот на компанијата.

Знајте кога да прекинете
Иако може да изгледа контраинтуитивно, од суштинско значење е да знаете кога да го исклучите компјутерот за тој ден. Ги знаете знаците – умот ви талка и продолжувате да ја препрочитувате истата реченица одново и одново. Или можеби се чувствувате заглавени, а ви треба половина час да напишете едноставна е-пошта. Со запирање и проролжување на проектите следниот ден, ќе постигнете повеќе на долг рок.

Сериски активности
Идејата зад оваа стратегија е да се решат задачите на парчиња за да се подобри продуктивноста. На пример, наместо да одговарате на секоја е-пошта како што доаѓа (реактивно), закажете временски блокови во текот на денот за проверка и одговор на е-пошта (проактивно). Друга идеја е да ги поставите состаноците еден до друг или дури и да го блокирате времето во вашиот календар за активности кои бараат размислување и концентрација како истражување, пишување или бура на идеи. Логиката зад ова е дека ви треба време за да влезете во ритам. Ако постојано го започнувате и запирате тој процес, губите време за да стигнете таму каде што сте наумиле.

Искористете го вашиот внатрешен часовник
Времето од денот кога работите на одредени видови задачи влијае на вашата продуктивност. Но, тоа не е пристап кој одговара на сите, бидејќи секој човек има различен внатрешен часовник. Според Даниел Пинк, секој искусува три фази на продуктивност во текот на еден ден: врв, пробивање и враќање. За време на часовите пред и на нашиот врв (обично околу пладне), ние сме најмногу фокусирани. Тоа го прави совршено време за аналитички задачи. Спротивно на тоа, кога сме на најниската точка, добро време е да се фокусираме на креативните задачи.

Намалете ја вашата листа со задачи
Започнувањето на денот со огромна нереална листа на задачи не само што ќе ве направи непродуктивни, туку и ќе се чувствувате како да се подготвувате за неуспех. Помал список со задачи е помалку застрашувачки и поостварлив. Започнете со вашите најважни задачи и ограничете ја листата на три до пет ставки. На тој начин, веројатно ќе завршите повеќе, и со сигурност ќе ги постигнете првите три.

Не чекајте мотивација
Еден од наједноставните методи за попаметно работење се објаснува со феноменот наречен Зејгарник ефект . Ефектот Зејгарник наведува дека незавршувањето на задачата создава ментална напнатост, што го држи на врвот на умот. Единственото нешто што ќе ја намали оваа напнатост е да ја завршите задачата. Започнувањето проект обично е најтешкиот дел. Ако можете да почнете да се фокусирате на некој проект неколку минути, тогаш треба да ја преземе желбата на мозокот да го заврши. Затоа, следниот пат кога ќе се чувствувате како да одложите некоја задача, само направете го првиот чекор, а остатокот ќе следи.

Управувајте со вашата околина
Друг начин да работите попаметно е да ги минимизирате одвлекувањата. Погрижете се да го скриете тој мобилен телефон! Едно истражување покажа дека присутноста на вашиот телефон, дури и ако не го користите, може да направи да имате 20% полоши перформанси отколку ако не ви се гледа. Можете исто така да користите апликации како Rescuetime, StayFocusd или Freedom за целосно да ги блокирате веб-страниците што го одвлекуваат вниманието или интернетот.

Расчистете ја вашата канцеларија
Не само што ќе ви помогне да работите попаметно да ја натрупате вашата канцеларија, туку е добро и за вашето здравје. Студијата спроведена од истражувачите од Центарот за секојдневни животи на семејствата (CELF) на UCLA идентификуваше директна врска помеѓу хормонот на стрес кортизол и нередот. Организирајте ја вашата канцеларија така што ќе се ослободите од хартијата, ѓубрето и сите други непотребни предмети. Исто така, несуштинскиот софтвер на вашиот компјутер може да се смета за дигитален неред. Обидете се да ги организирате документите во папки и да ги избришете сите непотребни датотеки. Конечно, поминете низ вашето сандаче и архивирајте ги важните е-пошта за да се фокусирате на најкритичните пораки.

Работете во блокови од 90 минути
Натаниел Клајтман, еден од раните истражувачи за спиење, откри дека работиме во циклуси од 90 до 120 минути наречени „основни циклуси на активност на одмор“. Науката докажа дека нашиот мозок може да издржи околу 90 минути на оптимални нивоа пред да ја изгуби пареата, по што му треба пауза. Јавањето на тој цикличен бран може да му помогне на нашиот мозок да работи со максимална ефикасност. Со работа во блокови од 90 до 120 минути, проследени со пауза од 20-30 минути, ќе можете да се концентрирате подолго, да избегнете одвлекување на вниманието и да одржувате повисоки нивоа на енергија.

Сите сакаме да управуваме со нашето време. Но, со учењето како да управувате со вашата енергија, покрај вашето време, вашата продуктивност вртоглаво ќе се зголеми.

Leave a Reply

Your email address will not be published.